Nerozluční přátelé, P. Wechterowicz, E. Dziubaková, Host

"Takže i když žijeme vedle sebe, je pro nás těžké se potkat."

V jednom lese, na jednom dubu žijí dvě rodinky. Rodina králíčků a rodina soviček. A i když jsou to sousedé, nepotkávají se. Jedni bdí přes den a druzí v noci. Malý králíček a malá sovička moc touží jeden druhého poznat, potkat se. Znají se z vyprávění, ale to jim nestačí. Naštestí jim pomůže měsíc v úplňku a padající hvězda.


Naše druhá kniha s ilustracemi Emilie Dziubakové. Opět obrázky nad kterými se kochají děti i rodiče. Příběh je vyprávěn jemně a s citem, bez infantilních obratů. Čekala jsem, že zaujme dcerku. Té se kniha líbila. U akčního bagromila syna jsem si moc jistá nebyla. Vlastně jsem tomu moc šancí nedávala. Čekala jsem, že mi řekne, že to je pro holky, ať donesu autíčko Speedyho.


Ale to jsem se hodně spletla. Příběh o zvídavém králičím klukovi a o nedočkavé soví holce ho zaujal. Příběh o kouzelném setkání za úplňku, o zajímavém sdělování zážitků skrz předměty nechané pod dubem a o moci padající hvězdy.


Krásná knížka, milá, dojemná, vlídná. Vetší formát a nádherné obrázky. 


Konejšivé 10 minutové povídání před spinkáním.

Jedinou drobnou výtkou je, že z příběhu vyplívá, že úplněk je jen dvakrát za rok. Asi spíš měli napsat jarní a podzimní rovnodennost. Ale naše děti tohle ještě nezkoumají.

 3- 8 let

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu