Pravda o cukru, rady, tipy, recepty, J. Inchauspé,

 

Kniha s podtitulem Čtyřtýdenní plán, jak snížit chuť na sladké, překypovat energií a cítit se úžasně.

 

Zná to možná většina z nás. Neodolatelné chutě na sladké, po obědě něco dobrého „na vytření huby“, ke kávě kousek, po večeři další. Stres, únava, vyčerpání? Nic, co by nezachránil kousek čokolády. K snídani je potřeba se řádně nakopnout něčím sladkým, za chvíli hlad a únavu zažene sušenka nebo musli tyčka k svačině, po obědě přichází útlum a jsme rádi, když se dokopeme do večera.

Podle této knihy to ale tak být nemusí.



Rady, tipy, triky jsou pokračováním úspěšného bestselleru Pravda o cukru. Na její přečtení se teprve chystám. Začala jsem trochu netradičně druhým dílem. Alespoň jsem zjistila, zda tato metoda je udržitelná i v běžném životě. Mnoho knih o dietách a změnách stravování je nezačlenitelných do běžného života pracujících lidí.

Byla jsem mile překvapena pojetím čtyřtýdenního plánu. Není to nemožné a je to dobře aplikovatelné.

Autorka přichází s programem na čtyři týdny, jak do každodenního života zařadit snadné metody pro udržení hladiny krevního cukru a jak ovládnout glykemickou horskou dráhu a jak se vyhnout glykemickým špičkám.

Kniha obsahuje studie i zkušenosti lidí, kteří programem prošli, a kteří v něm pokračují.





Naleznete zde recepty, jejich možné obměny, rady na udržení programu. Názory a zkušenosti lidí, osvětlí se termín „glykemická špička“ a součástí je i pracovní sešit na zaznamenávání jednotlivých dní.

Kniha mě zastihla v době, kdy jsem sama od sebe začala řešit cukr ve stravě, jen jsem nevěděla, jak to uchopit. Cílem bylo snížit chuť na sladké, a hlavně zmírnit velkou únavu. Celý koncept se mi trefil do vkusu. I styl knihy.

Nenásilné, vysvětlující, užitečné. Bez počítání kalorií, zákazů a zastrašování.

Text je psán čtivě, srozumitelně, vše se zde vysvětluje jednoduše. Líbilo se mi i rozbíjení jednolitosti textu různými sloupečky a tabulkami, aniž by to bilo do očí nebo působilo agresivně. Fotky jídel jsou krásné a celková barevnost a křídový papír člověka svádí k neustálému listování a prohlížení.

Knihu jsem přečetla rychle a s chutí. Základní body jsem zavedla do každodenního života a doufám ve změnu k lepšímu.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Jota.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Huňatá čuňata