Ztracený princ Margarín, M. Twain, P. Stead, Pikola

"Zatímco Tam- v Johnnyho zemi- si za všechny peníze, které byste kdy mohli získat, nekoupíte ani jednu z nejdůležitějších věcí na světe, a tou je: opravdový přítel."

Četli jste Marka Twaina? Mou oblíbenou knihou od něj je Yankee z Connecticutu na dvoře krále Artuše. A když jsem viděla v antikvariátu tuto jeho dětskou knihu, neváhala jsem.

                                                 

 Mark Twain svým dvěma dcerám vždy vyprávěl pohádky, které vymýšlel za chodu. Dcerky vybraly ústřižek z časopisu a on improvizoval a vymýšlel. Princ Margarín vznikl nad ústřižkem kostlivce. Dcerky si prý prince oblíbily natolik, že ji vyprávěl několik večerů za sebou. Na papír si po večerech načrtl hlavní osnovu příběhu. Jediná, z takto improvizovaných pohádek, se dochovala v psané formě. A v této formě byla nalezena i v archivech. Byla nedokončená a na dokončení se přizval autor dětských knih Philip Stead. Knihu ilustracemi doprovodila Erin Steadová.
Někde jsem se i dočetla, že to snad celé měl být jen marketingový tah na přilákání čtenářů. Povedlo se, nalákali mě a ještě se mi to líbí.


Příběh o chlapci, který je velmi chudý a občas ho potká i štěstí. Štěstí na dobré přátele. Díky nim sní kouzelnou květinu a porozumí všem zvířatům, vydá se králi a královně hledat jejich ztraceného syna a nalezne skutečné štěstí. Místo peněz a půlky království ale objeví něco jiného. Přátele.
Jednoduchý příběh, který ale okořeňují vedlejší postavy a vsuvky autorů.


Kniha je rozepsána jako fiktivní rozhovor Philipa Steada s Markem Twainem nad šálkem čaje. Vedle příběhu o Johnym běží ještě chvilka nad Twainovým čajem na Ostrově bobrů.


Kniha je ukázkou klasického stylu psaní Marka Twaina, jeho laskavého humoru, nadnesenosti, nevšednosti a satiry. A za to, že takto kniha působí, lze děkovat i výtečnému překladu Davida Petrů. Nezmodernizoval, nepřevyprávěl, ale zůstal věrný stylu Marka Twaina.


Krásná ilustrace celou knihu vhodně dotváří. 
Příběh je nadčasový a pro všechny věkové kategorie.
Ztracený princ je kniha, která získala Zlatou stuhu 2018 - Překladová část: Beletrie pro děti.


Vřele doporučuji!

Od 5 let výše

Komentáře

  1. To je kouzelná kniha! Děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hned jak jsem ji zahlédla v krabici na zemi, tak mě zaujala. A pak jsem si všimla že je od Twaina a už bylo jasno. Mívají ji i na bazaru na Databázi knih.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu