Amari a noční bratři, B.B. Alston, překlad A. Formánková



Myslím si, že skoro žádný fanoušek Harryho Pottera se nedokáže ubránit nutkání srovnávat fantasy pro starší děti právě s fenoménem Harry Pottera. I já měla první třetinu knihy tik neustále porovnávat a oba příběhy spolu hodnotit. A mám proto radost, že po třetině knihy se příběhu povedlo můj tik odstranit a nechala jsem se unášet světem Amary Petersové.

Amari je outsider, v kolektivu není oblíbená, a často ani tolerovaná. Díky své píli a chytrosti je sice na prestižní škole, ale pochází z velmi chudých poměrů a stále se potýká s předsudky a odsouzením ze strany spolužáků. Od okamžiku, kdy se beze stopy ztratil její milovaný bratr, se navíc snaží s jeho ztrátou vyrovnat a pomoci mamince překonat toto nešťastné období. Na svou pěst rozesílá jeho fotky a medailonky na všechny možné weby. Bezúspěšně. Ale na začátku prázdnin dostává velmi neobvyklý balíček. Po otevření balíčku na ni čeká nový neuvěřitelný svět a také nová stopa v pátrání po jejím bratrovi. Jak se Amari povede na Úřadu pro nadpřirozené záležitosti? Najde se konečně přátele? A vypátrá i směr zmizení svého bratra? Odpovědi už nechám na čtenáři.

Kniha je určena pro starší děti, které rády čtou fantasy. Proto ji nebudu hodnotit jako ostřílený dospělý knihomol, ale nechám víc působit své mladší já 😊

Kniha se mi četla dobře, kapitoly na sebe krásně navazovaly a nutily mě číst dál a dál. Jako pozitivum beru i jasně a vcelku jednoduše vysvětlenou hierarchii a možnosti nadpřirozeného světa. Přiměřené množství postav a jmen nezahlcuje. Nadpřirozený svět je stejně moderní jako ten obyčejný svět, včetně internetu a sociálních sítí. Akorát tak napínavé a dobrodružné. Konečný „souboj“ mohl být o trošičku delší, na můj vkus utekl příliš rychle. Velké plus pro dva nečekané dějové zvraty.

Vše v pevné vazbě s krásným kouzelným přebalem.

Byla jsem moc spokojená a doporučuji čtenářům tak od 12 let.

Za možnost recenze děkuji nakladatelství Jota.


 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu