Ve službách zla, R. Galbraith, Plus

"Strike vědomě odehnal vzpomínky na dávno pohřbenou minulost, která se teď znovu vynořila, ale ani po letech nevoněla lépe než tenkrát."

Třetí případ soukromého detektiva Cormorana Strika a jeho asistentky Robin Ellacottové.
Robin dostane temný balíček. Adresován a doručen jí a jen jí. Uříznutá lidská noha. Z minulosti vystupují stíny, lidé a události, na které by Strike nejraději zapomněl. S Robin se pouští po stopách minulosti a začnou pátrat na vlastní pěst po Shacklewelském rozparovači.



Konečně se našel čas na můj vánoční dárek z roku 2016. Třetí případ Robin a Strike. Předchozí dva díly se mi moc líbily. V prvních dvou dílech se vše točilo kolem případů a sem tam lehce se naznačil osobní život či minulost hrdinů.

V tomto díle jsem byla ráda, že se dějová linka točila i kolem Robin a Strika. Lépe jsem se jim dostala do hlavy, lépe jsem je poznala. Objevuje se tu i vcelku výrazná romantická linka mezi hlavními postavami a jejich protějšky.

Dál musím vyzdvihnout přiměřený počet postav, žádné zmatky ani tápání. Výborně vykreslení hlavní podezřelí a jejich minulost, jejich spojitost se Strikem. Vraha jsem ke konci tušila, ale nakonec to bylo ještě trochu jinak, než jsem si myslela.

Většina knihy byla psána z pohledu Robina a Strika. Mezi tyto kapitoly byly vloženy pasáže z pohledu vraha a pronásledovatele. To zvyšovalo napětí v ději, příjemně zrychlilo tempo.
Některé úseky byly příliš popisné a zbytečně natahovány. Jisté zkrácení by knize prospělo.

Líbí se mi, že se nekonala žádná velká "drasťárna a krvárna". Vše bylo přiměřené. Mně na míru.
Nedoporučuji čtenářům, kteří mají rádi temné thrillery s výraznějším násilím nebo brutalitou. Zde je to spíš příjemný příběh s napětím, se zajímavou, leč jednoduchou, zápletkou. S více rozpracovaným soukromím postav a jejich osobním životem.

Já jsem spokojená a rovnou se vrhám na Smrtící bílou.

Komentáře

  1. Bohužel mě tahle série moc neokouzlila. Nevím ani proč, ale po první knize jsem se rozhodla, že nebudu číst ani další :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu