Ztracený deník profesora z Essexu, aneb podivuhodná zvířata, O. Černá, M. Šašek, Baobab

"Ano, skutečně procházely- ani ryby zde totiž nejsou nudně beznohé, jak jsme zvyklí z dosud známého světa."

Malá útlá knížečka, ve stohu s dalšími pestrobarevnými dětskými knihami. Zaujala mě svým miniformátem, stylem a názvem. Po prolistování a prohlédnutí obrázků mi to nedalo a musela jsem zjistit víc. Krásná kniha psaná formou deníků s prvorepublikovou elegancí. Doplněná obrázky podivuhodných tvorů z podivuhodného ostrova, na kterém ztroskotal pan profesor a jeho drahá manželka Rosamund. Knížku jsem přečetla během hodinky, neustále jsem se nad ní usmívala. Pan profesor je krásně vědecky nepraktický a jeho "drahá Rosamund" je praktická za oba. 
A nejsem jediná, koho zaujala. V roce 2018 kniha získala cenu Zlatá stuha v kategorii beletrie pro mládež. Dále se umístila v projektu Nejlepší knihy dětem v ročníku 2017/2018 v kategorii děti od 10 let. A druhé místo za rok 2017 v projektu Památník národního písemnictví. Kniha posbírala krásná ocenění, a právem.
Pokud se chcete dozvědět více o ilustrátorovi Miroslavu Šaškovi, podívejte se na nadaci Miroslava Šaška. Nadace chce podporovat šíření díla Miroslava Šaška ve světě a podporovat také současnou tvorbu knih pro děti. V zahraničí je znám svými obrázkovými průvodci po světových velkoměstech This is.... I ty jsou mým dalším cílem.
Tento deník je jak třešinka na dortu, tak se zakousněte a sněte o zvláštním ostrově kdesi v Tichomoří.

10 let a výše










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu